Ο Όλυμπος κι η Γκιόνα λέει ένα ρητό, στην προκειμένη περίπτωση έχουμε το
Κιλιμάντζαρο και το Φούτζι. Αν και απέχουν χιλιάδες χιλιόμετρα ωστόσο
αποτελούν κορυφές της ίδιας οροσειράς που ονομάζεται darkjazz. Οι TKDE
με τη νέα τους δουλειά, που ακούει στο όνομα “From The Stairwell”,
πληθαίνουν τα σύννεφα γύρω από την απόκοσμη αετοφωλιά στην ομώνυμη
βουνοκορφή. Η νυχτερινή αντάρα πυκνώνει, αφήνοντας μόνο την ακοή να
αναμετρηθεί με νέα πρόκληση. Με το αποκορύφωμα να βρίσκεται στην ζωντανή
τους εμφάνιση στις έντεκα του μηνός, βαδίζουμε σε ένα σκιώδες μονοπάτι,
προσπαθώντας να κατανοήσουμε την ουσία της ύπαρξης τους. Όλα αυτά
πηγάζουν μέσα από την μουσική του συγκροτήματος. Κατά περίεργο τρόπο ο
Jason Köhnen δεν μας διαφωτίζει και πολύ, με αποτέλεσμα η αντάρα να
παραμένει. Για καλό ή για κακό?
Μπορείτε να πληροφορήσετε τους αναγνώστες μας πως και πότε οι TKDE δημιουργήθηκαν, και ποια είναι η ιστορία τους έως τώρα;
Σχηματίσαμε τους TKDE το 2000, κυρίως σαν ντουέτο που δούλευε πάνω σε ήδη υπάρχων ήχο και ταινίες. Διασκευάζαμε μουσική συνδυάζοντας της με παλιές ταινίες βωβού κινηματογράφου. Λίγο μετά, ξεκινήσαμε να συνθέτουμε την δική μας μουσική, μιας και δεν βρήκαμε την ακριβή μουσική που θα θέλαμε να χρησιμοποιήσουμε. Αμέσως καταλάβαμε πως θέλαμε να καταπιαστούμε με την δημιουργία σκοτεινής, κινηματογραφικής τζαζ. Το 2004 ο Gideon και εγώ, αποφασίσαμε να πάμε το εγχείρημα ένα βήμα πιο πέρα, και με τον καιρό αρχίσαμε να εξελισσόμαστε σε συγκρότημα. Σιγά σιγά πέσαμε πάνω στο σωστό γκρουπ μουσικών και τους ρωτήσαμε αν θέλουν να γίνουν μέρος των TKDE. Γύρω στο 2008 όλα τα μέλη του συγκροτήματος αποφάσισαν ότι θα ήταν cool (sic) αν ξεκινάγαμε ένα side-project το οποίο θα εστιαζόταν πλήρως στον αυτοσχεδιασμό. Ακριβώς το αντίθετο από ότι εργαζόμασταν στους TKDE. Έτσι σχηματίσαμε τους TMFDJC περισσότερο σαν μια απλή δημιουργική διέξοδο. Δεν είχαμε πλάνα στην κυκλοφορία κάποιου δίσκου.
Η μπάντα έχει σαν alter ego τους TMFDJC. Ίδια άτομα, με μουσική που δεν διαφέρει δραματικά μεταξύ των δύο συγκροτημάτων. Γιατί χωριστήκατε σε αυτά;
Είναι πολύ απλό. Οι TKDE είναι γραμμικοί με μουσική βγαλμένη μέσα από στούντιο ενώ οι TMFDJC βασίζονται απόλυτα στον αυτοσχεδιασμό και όχι γραμμικοί.
Αναρωτιέμαι γιατί και οι δύο μπάντες έχουν για όνομα κορυφές βουνών. Υπάρχει κάτι ιδιαίτερο για αυτά τα δύο βουνά; Πως προέκυψαν τα ονόματα;Επιλέξαμε το Κιλιμάντζαρο γιατί πάντα είχε μια μυστήρια αύρα να το περιβάλει. Επίσης η τοποθεσία και η προφορά της λέξης ταίριαζε αρκετά. Φαινόταν σωστό να δώσουμε στο side-project ένα παρόμοιο όνομα έτσι ώστε ο κόσμος να μπορεί να δει ξεκάθαρα τον συσχετισμό μεταξύ των δύο συγκροτημάτων, έτσι επιλέξαμε το Mount Fuji. Για να είμαι ειλικρινής θα μπορούσε να είναι μια οποιαδήποτε άλλη κορυφή στον κόσμο.
Έχετε κυκλοφορήσει τον καινούριο σας δίσκο “From The Stairwell”. Μπορείτε κάποιες λεπτομέρειες; Ποια είναι η αντίδραση του κόσμου;
Επιλέξαμε έναν τύπο φουτουριστικού film noir για τον δίσκο. Πιστεύω η “νοσταλγία” θα ήταν το συναίσθημα που θα ταίριαζε στον δίσκο. Η ανταπόκριση είναι πολλή καλή έως τώρα.
Στην αρχή οι TKDE ήταν ένα ορχηστρικό εγχείρημα. Τι ήταν αυτό που σας έκανε να αποφασίσετε την εισαγωγή φωνητικών στο “Here Be Dragons”. Ποιος είναι ο ρόλος τους στο “From The Stairwell”;
Ποτέ δεν επιλέξαμε να παίξουμε ορχηστρική μουσική. Ανακαλύψαμε ότι σε συγκεκριμένα κομμάτια στο “Here Be Dragons” θα ταίριαζαν οι στίχοι, κι έτσι το κάναμε. Ποτέ δεν υπήρχε κάποιος διάλογος για το ενδεχόμενο του περιορισμού των πιθανοτήτων στην μπάντα. Αν κάτι δουλεύει καλά, ή αν θέλουμε να δοκιμάσουμε κάτι καινούριο είναι πάντα μια πιθανότητα.
Ακούγοντας ξανά και ξανά την ζωντανή ηχογράφηση του “Lobby” αναρωτιέμαι αν υπάρχουν κάποια σχέδια για την κυκλοφορία μιας ζωντανής ηχογράφησης.
Πολύ πιθανό… αλλά δεν υπάρχουν κάποια σχέδια έως τώρα.
Έχετε ήδη επισκεφτεί την χώρα μας μια φορά! Τι εμπειρίες αποκομίσατε; Τι θα πρέπει να περιμένει το ελληνικό κοινό από την συναυλία σας αυτή την φορά;
Ήταν ωραία! Παίξαμε στην Λάρισα, και το κοινό μας υποδέχθηκε καλά… Α, και το ελληνικό φαγητό είναι πραγματικά απίστευτο.
Πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για visuals αυτή την φορά; Πόσο σημαντικά είναι για να προσεγγίσει κανείς την μουσικής σας;
Συνοδεύουν την μουσική μας, δίνοντας σε όλες τις αισθήσεις την αντίστοιχη εμπειρία.
Το συγκρότημα αποτελείται από έξι άτομα. Πως προχωρά η δημιουργική διαδικασία; Και πως αυτή διαφέρει μεταξύ των TMFDJC και TKDE;
Στους TMFDJC υπάρχει μόνο ο αυτοσχεδιασμός, δεν υπάρχει διαδικασία. Αγνή, στην πηγή της δημιουργίας. Οι TKDE λειτουργούν πιο συγκροτημένα, συνθέτοντας και διασκευάζοντας ιδέες.
Ποιες θα λέγατε ότι είναι οι επιρροές σας, καθώς και οι μουσικές αλλά και οπτικές πηγές έμπνευσης;
Ποικίλουν πολύ. Πραγματικά ακούμε όλα τα είδη μουσικής. Η αλήθεια είναι ότι υπάρχει τόση πολλή καλή μουσική που είναι δύσκολο να δείξεις ένα συγκρότημα ή κάποιον καλλιτέχνη. Το ίδιο συμβαίνει και στις ταινίες.
Είναι γνωστή η λατρεία σας για τις ταινίες του βωβού κινηματογράφου. Μπορείς να μας πεις κάτι παραπάνω σχετικά με αυτό;
Είναι ένα μεγάλο είδος. Καθώς η ταινία δεν έχει ήχο, οι ηθοποιοί υποχρεούνται να υπερβολικά εκφραστικοί το οποίο δίνει στην ταινία μεγαλύτερη δραματοποίηση.
Ποια είναι η αγαπημένη σου ταινία;
Όπως και στην μουσική, δεν έχω ιδιαίτερη προτίμηση σε κάποια μπάντα ή ταινία.
Τι ακούς τον τελευταίο καιρό;
Αυτό τον καιρό ακούω Αφρικανική τζαζ.
Είναι κάτι που θες να πεις στους αναγνώστες μας;
Ελπίζω να είστε όλοι καλά!
Συνέντευξη: Νίκος Ζ.
Μπορείτε να πληροφορήσετε τους αναγνώστες μας πως και πότε οι TKDE δημιουργήθηκαν, και ποια είναι η ιστορία τους έως τώρα;
Σχηματίσαμε τους TKDE το 2000, κυρίως σαν ντουέτο που δούλευε πάνω σε ήδη υπάρχων ήχο και ταινίες. Διασκευάζαμε μουσική συνδυάζοντας της με παλιές ταινίες βωβού κινηματογράφου. Λίγο μετά, ξεκινήσαμε να συνθέτουμε την δική μας μουσική, μιας και δεν βρήκαμε την ακριβή μουσική που θα θέλαμε να χρησιμοποιήσουμε. Αμέσως καταλάβαμε πως θέλαμε να καταπιαστούμε με την δημιουργία σκοτεινής, κινηματογραφικής τζαζ. Το 2004 ο Gideon και εγώ, αποφασίσαμε να πάμε το εγχείρημα ένα βήμα πιο πέρα, και με τον καιρό αρχίσαμε να εξελισσόμαστε σε συγκρότημα. Σιγά σιγά πέσαμε πάνω στο σωστό γκρουπ μουσικών και τους ρωτήσαμε αν θέλουν να γίνουν μέρος των TKDE. Γύρω στο 2008 όλα τα μέλη του συγκροτήματος αποφάσισαν ότι θα ήταν cool (sic) αν ξεκινάγαμε ένα side-project το οποίο θα εστιαζόταν πλήρως στον αυτοσχεδιασμό. Ακριβώς το αντίθετο από ότι εργαζόμασταν στους TKDE. Έτσι σχηματίσαμε τους TMFDJC περισσότερο σαν μια απλή δημιουργική διέξοδο. Δεν είχαμε πλάνα στην κυκλοφορία κάποιου δίσκου.
Η μπάντα έχει σαν alter ego τους TMFDJC. Ίδια άτομα, με μουσική που δεν διαφέρει δραματικά μεταξύ των δύο συγκροτημάτων. Γιατί χωριστήκατε σε αυτά;
Είναι πολύ απλό. Οι TKDE είναι γραμμικοί με μουσική βγαλμένη μέσα από στούντιο ενώ οι TMFDJC βασίζονται απόλυτα στον αυτοσχεδιασμό και όχι γραμμικοί.
Αναρωτιέμαι γιατί και οι δύο μπάντες έχουν για όνομα κορυφές βουνών. Υπάρχει κάτι ιδιαίτερο για αυτά τα δύο βουνά; Πως προέκυψαν τα ονόματα;Επιλέξαμε το Κιλιμάντζαρο γιατί πάντα είχε μια μυστήρια αύρα να το περιβάλει. Επίσης η τοποθεσία και η προφορά της λέξης ταίριαζε αρκετά. Φαινόταν σωστό να δώσουμε στο side-project ένα παρόμοιο όνομα έτσι ώστε ο κόσμος να μπορεί να δει ξεκάθαρα τον συσχετισμό μεταξύ των δύο συγκροτημάτων, έτσι επιλέξαμε το Mount Fuji. Για να είμαι ειλικρινής θα μπορούσε να είναι μια οποιαδήποτε άλλη κορυφή στον κόσμο.
Έχετε κυκλοφορήσει τον καινούριο σας δίσκο “From The Stairwell”. Μπορείτε κάποιες λεπτομέρειες; Ποια είναι η αντίδραση του κόσμου;
Επιλέξαμε έναν τύπο φουτουριστικού film noir για τον δίσκο. Πιστεύω η “νοσταλγία” θα ήταν το συναίσθημα που θα ταίριαζε στον δίσκο. Η ανταπόκριση είναι πολλή καλή έως τώρα.
Στην αρχή οι TKDE ήταν ένα ορχηστρικό εγχείρημα. Τι ήταν αυτό που σας έκανε να αποφασίσετε την εισαγωγή φωνητικών στο “Here Be Dragons”. Ποιος είναι ο ρόλος τους στο “From The Stairwell”;
Ποτέ δεν επιλέξαμε να παίξουμε ορχηστρική μουσική. Ανακαλύψαμε ότι σε συγκεκριμένα κομμάτια στο “Here Be Dragons” θα ταίριαζαν οι στίχοι, κι έτσι το κάναμε. Ποτέ δεν υπήρχε κάποιος διάλογος για το ενδεχόμενο του περιορισμού των πιθανοτήτων στην μπάντα. Αν κάτι δουλεύει καλά, ή αν θέλουμε να δοκιμάσουμε κάτι καινούριο είναι πάντα μια πιθανότητα.
Ακούγοντας ξανά και ξανά την ζωντανή ηχογράφηση του “Lobby” αναρωτιέμαι αν υπάρχουν κάποια σχέδια για την κυκλοφορία μιας ζωντανής ηχογράφησης.
Πολύ πιθανό… αλλά δεν υπάρχουν κάποια σχέδια έως τώρα.
Έχετε ήδη επισκεφτεί την χώρα μας μια φορά! Τι εμπειρίες αποκομίσατε; Τι θα πρέπει να περιμένει το ελληνικό κοινό από την συναυλία σας αυτή την φορά;
Ήταν ωραία! Παίξαμε στην Λάρισα, και το κοινό μας υποδέχθηκε καλά… Α, και το ελληνικό φαγητό είναι πραγματικά απίστευτο.
Πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για visuals αυτή την φορά; Πόσο σημαντικά είναι για να προσεγγίσει κανείς την μουσικής σας;
Συνοδεύουν την μουσική μας, δίνοντας σε όλες τις αισθήσεις την αντίστοιχη εμπειρία.
Το συγκρότημα αποτελείται από έξι άτομα. Πως προχωρά η δημιουργική διαδικασία; Και πως αυτή διαφέρει μεταξύ των TMFDJC και TKDE;
Στους TMFDJC υπάρχει μόνο ο αυτοσχεδιασμός, δεν υπάρχει διαδικασία. Αγνή, στην πηγή της δημιουργίας. Οι TKDE λειτουργούν πιο συγκροτημένα, συνθέτοντας και διασκευάζοντας ιδέες.
Ποιες θα λέγατε ότι είναι οι επιρροές σας, καθώς και οι μουσικές αλλά και οπτικές πηγές έμπνευσης;
Ποικίλουν πολύ. Πραγματικά ακούμε όλα τα είδη μουσικής. Η αλήθεια είναι ότι υπάρχει τόση πολλή καλή μουσική που είναι δύσκολο να δείξεις ένα συγκρότημα ή κάποιον καλλιτέχνη. Το ίδιο συμβαίνει και στις ταινίες.
Είναι γνωστή η λατρεία σας για τις ταινίες του βωβού κινηματογράφου. Μπορείς να μας πεις κάτι παραπάνω σχετικά με αυτό;
Είναι ένα μεγάλο είδος. Καθώς η ταινία δεν έχει ήχο, οι ηθοποιοί υποχρεούνται να υπερβολικά εκφραστικοί το οποίο δίνει στην ταινία μεγαλύτερη δραματοποίηση.
Ποια είναι η αγαπημένη σου ταινία;
Όπως και στην μουσική, δεν έχω ιδιαίτερη προτίμηση σε κάποια μπάντα ή ταινία.
Τι ακούς τον τελευταίο καιρό;
Αυτό τον καιρό ακούω Αφρικανική τζαζ.
Είναι κάτι που θες να πεις στους αναγνώστες μας;
Ελπίζω να είστε όλοι καλά!
Συνέντευξη: Νίκος Ζ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου