ΜΕΡΟΣ 3ο: Grindcore // Deathgrind
Συνέχεια στο κεφάλαιο "γιαπωνέζικο grindcore" και όσο προχωράμε τα πράγματα σκουραίνουν, καθώς βρίσκουμε μπάντες ακόμα πιο σάπιες και γκάου. Από Τόκυο έχουμε τους παρόμοιας porno-gore φιλοσοφίας Clotted Symmetric Sexual Organ και Catasexual Urge Motivation. Οι πρώτοι μαλακίζονται (με την καλή μα και την κυριολεκτική έννοια του όρου) με αυτιστικό pornogrind φουλ στα κλασσικά βλαμμένα κοψίματα με μπάσο. Είναι Ιάπωνες όμως και δεν αρκούνται σ' αυτό, γι' αυτό κοτσάρουν συνεχώς ό,τι κατεβάσει η καμμένη απ' τις τσόντες κεφάλα τους, κουλά solo, θεόχαζες μελωδιούλες, την κραυγή που βγάζει ο Ryu όταν κάνει ελικοπτεράκι στο Street Fighter (σε κομμάτι με τίτλο "I'm Sorry I Was Born" αυτό) και άλλα αψυχολόγητα. Μετά από δύο album και πεντακόσες συλλογές και split (με αξιοσημείωτο αυτό με Circle Of Dead Children το 1999) διέλυσαν το 2001, μια πολύ καλή σύνοψη του κάλλου που έχουν στο εγκέφαλο είναι το "Collection" από την ολλανδική From Beyond Productions. Οι Catasexual Urge Motivation από την άλλη είναι πιο σοβαρά παιδιά. Το concept τους περιστρέφεται αυστηρά γύρω από την κακοποίηση γυναικών, εξυμνεί την ανθρωποκτονία ως μέσο έκφρασης ευγενών συναισθημάτων και απαιτεί την αποποινικοποίησή της. Χαρακτηριστικό των συνθέσεων τους η παγωμάρα μέσω της εκτενούς χρήσης drum machine σε σκληρούς industrial και gabber ρυθμούς και τα τελείως βοθρέ φωνητικά, κι όλ' αυτά πριν μας σκοτίσουν σταδιακά οι Αυστραλοί The Berzerker. Σε καποιά φάση η μπάντα μετονομάστηκε σε Vampiric Motives και κυκλοφόρησε ένα split, το 2008 όμως ξαναπήρε το παλίο της όνομα χωρίς να κυκλοφορήσει κάτι ξανά. Εσείς μπορείτε άνετα να πονοκεφαλιάσετε οποιαδήποτε στιγμή με το μοναδικό full length τους, το μνημειώδες "The Encyclopedia Of Serial Murders" του 1996, και ένα ποτήρι κόκκινο κρασί.
Ακολουθούν ακόμα δύο απ' τα πιο ακραία και περίεργα δείγματα του γιαπωνέζικου underground: οι Su19b και οι Final Exit. Οι Su19b παίζουν ένα καθηλωτικό και ψυχοβγάλτικο μείγμα powerviolence και sludge/drone, με εμπνευσμένες συνθέσεις που πάνω που σπιντάρουν το γυρνάνε απότομα σε υπέρβαρο, πιο-αργό-κι-απ'-την-καθυστέρηση sludge με μοχθηρή ατμόσφαιρα που φέρνει στο μυαλό τους Khanate. Κανένας χαβαλές εδώ, μόνο αποσύνθεση και τραγωδία. Συγκριτικά με άλλους πατριώτες τους, οι Su19b δεν έβγαλαν πολλά πράματα (σημειώνουμε split με τους σλατζάδες dot(.), βλέπε παρακάτω), η δισκογραφία τους κυκλοφόρησε από την Regurgitated Semen Records (έτσι τη λένε, αλήθεια) το 2007. Σε αντίθεση με τους Su19b που έχουν κάποια σοβαρότητα, οι Final Exit είναι μέγιστοι καραγκιόζηδες. Απόδειξη αποτελεί ο δίσκος τους "Seasons Are Going And Going... And Lives Goes On" (γαμώ τα αγγλικά), όπου για τίτλους τραγουδιών έχουν τους δώδεκα μήνες. Η συνθετική τους βάση είναι το powerviolence, το οποίο όμως σπάνε γελοιωδώς με pop rock ιντερλούδια, metal ξεσπάσματα και άλλες χαζομάρες, όπως riffs από το "Aces High" ή μια διασκευή σε γιαπωνέζικο ποπ κομμάτι. Είναι και παιχταράδες πανάθεμά τους και δεδομένης της χειρουργικής ακρίβειας στα όργανα μα και στην εκφορά των φωνητικών φτάνουν να θυμίζουν Fantomas στο ακόμα πιο καθυστερημένο. Σα σύνολο απολαυστικότατοι.
Εξώφυλλο των Catasexual Urge Motivation
Σ' αυτό το σημείο θα επανέλθουμε στη συλλογή "Japanese Assault" της Relapse, γιατί εκτός του ότι αποτέλεσε ένα απ' τα πρώτα σημεία επαφής ενός ευρύτερου κοινού με το ιαπωνικό underground, μοιάζει και καλός συνδετικός κρίκος μεταξύ του πιο καθαρόαιμου grindcore, για το οποίο τα είπαμε προηγουμένως, και του μπασταρδεμένου με, κυρίως death, metal παρακλαδιού του, που θα παρουσιάσουμε στη συνέχεια. Ο λόγος είναι ότι, πέρα από τις δύο μπάντες της συλλογής, τις οποίες ήδη αναφέραμε (Muga και Senseless Apocalypse), οι άλλες δύο που ακούσαμε στο "Japanese Assault" κινούνται στυλιστικά κάπου στο ενδιάμεσο, δηλαδή ανάμεσα στη λύσσα του grind και στη metal τεχνοτροπία. Αυτές οι δύο μπάντες είναι οι Realized και οι Swarrrm.
Η γιαπωνέζικη απάντηση στο "Picnic Of Love";
Οι Swarrrm. Για τους Swarrrm η ψύχραιμη παρουσίαση πάει περίπατο, μιας και αποτελούν τεράστια προσωπική αδυναμία. Με βάση το Kobe, μιας απ' τις μεγαλύτερες πόλεις της Ιαπωνίας, οι μυστηριώδεις Swarrrm πρωτοεμφανίζονται με το EP "Chaos And Grind" το 1998 και τον επόμενο χρόνο συμμετέχουν σε δύο split, ένα με τους επιφανείς Force (βλέπε παρακάτω) και ένα με τους εξίσου αινιγματικούς και απόλυτα κατεστραμμένους Fugaku (που δυστυχώς πέρα απ' αυτό το split δεν εμφανίζονται πουθενά αλλού). Κιόλας απ' αυτά τα πρώτα δείγματα ήταν φανερό ότι οι Swarrrm δεν εξαντλούνταν στο grindcore χουλιγκανισμό και κάπου αλλού την πήγαιναν τη δουλειά. Το 2000 έρχεται το ντεμπούτο "Against Again", στο οποίο ακούμε ένα γκρουπ να αποσκοπεί από τη μία στην εξάπλωση χάους με grind και powerviolence και από την άλλη στη δημιουργία μιας συνεχούς εφιαλτικής, δραματικής αύρας με στοιχεία από black metal, κουλά παιγμένο progressive και ατμοσφαιρικο death. Τα διπλά φωνητικά, βοθρέ και σκισμένα, σε αυτή την πρώιμη μορφή τους (που θα τελειοποιηθεί αργότερα) έχουν ανύπαρκτο μέτρο, μπαινοβγαίνουν όπως να 'ναι και κάνουν το δίσκο ακόμα πιο αλλόκοτο. Το κομμάτι "Pain", μια εξουθενωτική grindcore "μπαλάντα", είναι ιδανικό για να πάρει κανείς μια γεύση του τι εστί "Against Again". Ίσως το συγκεκριμένο αλμπουμ να ήταν σήμερα στο γιαπωνέζικο top 5 μου, αν δεν έχανε τη θέση του από το δεύτερο full length και κορυφαία στιγμή της μπάντας, το αριστούργημα "Nise Kyuseishu Domo (Thee Imitation Messiahs)", που κυκλοφόρησε το 2003, ίδια χρονιά με το "Japanese Assault".
Against Again
Οι Swarrrm θα συνεχίσουν να κόβουν κώλους στο picture-EP του 2004, καταστρέφοντας και απορροφώντας ό,τι βρεθεί στο δρόμο τους, όπως το αλάνι ο Akira. Αν και λιγότερο σαπισμένοι απ' ότι στο παρελθόν και περισσότερο ρομαντικοί με στοιχειωτικές μελωδιές που σχεδόν post-rock-ίζουν, παραμένουν απόκοσμοι και τσιτωμένοι. Τα διπλά φωνητικά έχουν δυστυχώς εγκαταλειφθεί. Το γκρουπ δε θα σταματήσει να μαγεύει στα splits που θα ακολουθήσουν μέχρι την αλλαγή φάσης που θα έρθει με το μέχρι στιγμής τελευταίο full length του, "Black Bong" (2007). Το τέλος εποχής σημαδεύεται από την ανάληψη των φωνητικών από τον Tsukasa Harakawa, γνωστό ως τραγουδιστή των Hellchild. Στο "Black Bong" συναντάμε το γνωστό Swarrrm-ικό χάος, αλλά πιστεύω ότι τα τελείως αλλοπρόσαλα φωνητικά του Tsukasa παραείναι καμμένα! Ο δίσκος μου βγάζει μια τουματσίλα και δε μπορώ να τον πολυπαλέψω, σε αντίθεση με τη split-άρα με τις άλλες αγάπες, τους Muga, που κυκλοφόρησε επίσης το 2007 και ξεσκίζει. Στο συγκεκριμένο split οι Swarrrm τρώνε αστραπές, χέζουν κεραυνούς και ξερνάνε επικό, σπινταριστό black/death/eerie υβρίδιο, στο οποίο τα φωνητικά, σε αντίθεση με το "Black Bong" κολλάνε μια χαρά.
Εστιάζοντας στο τελείως "what the fuck" μπλουζάκι Darkane
Μιας και προχωράμε προς τα μέρη του ιαπωνικού τζαζεμένου deathgrind, θα σταθούμε λίγο στον αξιότιμο κύριο Tsukasa Harakawa και τις μπάντες του, τον οποίο πρωτοσυναντούμε στο μικρόφωνο της ίσως γνωστότερης και μιας απ' τις πιο παλιές μπάντες του χώρου, των Hellchild. Η μπάντα σχηματίστηκε το 1987 και υπήρξε μέχρι το 2001, όπου κυκλοφόρησαν μέσω Deathwish το κύκνειο άσμα και τη δουλειά για την οποία είναι περισσότερο γνωστοί, το split με Converge. Οι split κυκλοφορίες των Hellchild ήταν σε όλη τη διάρκεια της πορείας τους εντυπωσιακές και με ηχηρά ονόματα όπως Bongzilla, Multiplex και Discordance Axis. Αφήνοντας τις μικρής διάρκειας κυκλοφορίες στην άκρη, μας μένουν τέσσερα full length, με πρώτο το "Where The Conflict Reaches" του 1993 και δεύτερο το "Circulating Contradiction" του 1997, των οποίων το στυλ είναι αρκετά straight, γκρουβάτο death metal χωρίς πολλές εκπλήξεις, με εξαίρεση φυσικά τα φωνητικά του Tsukasa που από τότε ακούγονταν σα ρυθμική αναρρόφηση εμετού. Να όμως που στον επόμενο δίσκο, το "Bareskin" του 1999, οι τυπάρες τη βλέπουν αλλιώς. Εμφανίζονται πιο τεχνικοί και με πιο πολύ βάση στη μελωδία, το groove μεταλλάσεται σε κάτι χαρντκοροειδές, ενώ ο Tsukasa παρουσιάζει μια πιο ευρεία γκάμα φωνητικών. Σε πολλές στιγμές νιώθω ότι ακούω τους Length Of Time χαπακωμένους (ναι, τόσο καύλα είναι). Τον επόμενο χρόνο οι Hellchild κυκλοφορούν το ακόμα πιο καμμένο και τελευταίο full length τους, "Wish", στο οποίο διακρίνεται μια ομοιότητα με παλιότερες, σκοτεινές metalcore μπάντες όπως οι Bloodlet ή οι Disembodied. Παρολαυτά το γκρουπ ακούγεται κάπως αποπροσανατολισμένο. Ο Tsukasa κλασσικά ορύεται, μα οι συνθέσεις είναι αδύναμες στην προσπάθεια τους να ακουστούν πιο ατμοσφαιρικές.
Tsukasa Harakawa με Hellchild
... Multiplex γαμώ! Μιλάμε για το απόλυτο καλτιλίκι. Πάρτε τους Von, φορέστε τους βερμούδες, ταΐστε τους ωμές ληγμένες μπριζόλες, και αφού τους βάλετε στο ίδιο μουχλιασμένο μπουντρούμι που ηχογράφησαν το "Satanic Blood", το οποίο έχετε επιμελώς διακοσμήσει με αφίσες Blade Runner και Terrorizer, ζητήστε τους να παίξουν. Το αποτέλεσμα θα είναι πολύ κοντά στο "World" του 1991. Θεϊκή η τελείως χύμα παραγωγή του μακαρίτη Tottsuan από S.O.B. με χαρακτηριστικότατα τα πηγαδίσια φωνητικά με το υπερκάλτ echo. Οι τότε Multiplex δε δήλωναν αποκλειστικά επηρεασμένοι απ' το grind, μα παραδέχονταν και τις επιρροές τους από Godflesh, Fear Factory, ακόμα κι από John Zorn, και στην Ιαπωνία δε λένε τέτοιες ατάκες χωρίς λόγο, μα για του λόγου το αληθές προσθέτουν ψυχρές industrial πινελιές και μουρλές τζαζοειδείς εξάρσεις στα κομμάτια τους. Ο αρχικός τραγουδιστής αποχωρεί το 1994 και ένας άλλος πυροβολημένος, ο Ari, αναλαμβάνει τα φωνητικά. Ένα δείγμα της ψυχοπάθειας του συγκεκριμένου βρίσκουμε στο EP "Quest For The Clearness" του 1996, όπου η μπάντα απομακρύνεται απ' τη μπίχλα και το σκοτάδι του death metal (το κούρδισμα παραμένει όμως) και αφιερώνεται περισσότερο στο κυκλοθυμικό grind/powerviolence με ό,τι να 'ναι breaks και δυνατές συνθέσεις στο σύνολο, τα φωνητικά δε, είναι αρκετά αστεία όπως εκφέρονται, ο τύπος τραγουδάει αποκλειστικά "ουέου" και "ουατάου".
Mortalized: Δεν πάει πιο τρου
Κάτι κάναμε ε; Εξαντλητική η περιήγηση στις ιαπωνικές οάσεις τσίτας και ταχύτητας, στη συνέχεια τα bpm πέφτουν, η ακρότητα όμως παραμένει. Και για να μη νομίζετε ότι έχετε να κάνετε με τίποτα τελευταίους που σε αφιέρωμα στη γιαπωνέζικη σκηνή δεν αναφέρουν τους Melt Banana, πάρτε τα: MELT φάκιν BANANA.
Βαγγέλης Ε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου