Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου 2011

ΑΜΕΒΙΧ (UK) - Redux (2010)

Alright, έχουμε 2010 και οι Amebix έχουν θεωρητικά και πρακτικά επιστρέψει στην ενεργό δράση εδώ και κάποια χρονάκια με ένα dvd documentary ("Risen") & το νέο τους EP ονόματι "Redux", που ουσιαστικά αποτελεί την πρώτη ηχογράφηση της μπάντας από το 1987 που διέλυσαν. Δεν ειναι να απορείς που δεν υπάρχει και κανένας κρυφός ενθουσιασμός αλλά ούτε και καμιά ιδιαίτερη απογοήτευση στο ύφος των όσων γράφω, αφού καλώς η κακώς έφτασα να αντιμετωπίζω με κυνισμό τους κυρίους. Αντε να πούμε και το γιατί.

Μ’αρέσουν γενικά οι Amebix αλλά δεν είμαι εδώ για να εξηγώ τι και πως στους μη μυημένους. Δεν θέλω επίσης να είμαι κακοπροαίρετος όταν σας λέω πως με το που είδα το Tragedy-ικό πτηνό στο εξώφυλλο μου βγήκε ένα "ωχ αδερφέ". Τελως παντων θα τα συνοψίσω γρήγορα γρήγορα γιατί δεν τραβάει πολύ. Δεν υπάρχει λόγος ρε Baron να επανηχογραφήσεις τα υπερέπη που επανηχογραφείς εδώ, και δεν είναι θέμα του αν είμαι πιουρίστας και προτιμώ τα παλιά, απλά μου βγάζει κούραση και ανουσιότητα το όλο εγχείρημα. Για να μην λέτε ότι είμαι κακεντρεχής πήγα έψαξα συνεντεύξεις της μπάντας και γενικά κοίταξα να δω το σκεπτικό πίσω απ’αυτήν την κυκλοφορία, και είδα πως έχει να κάνει με μια σύνοψη της μέχρι τώρα πορείας τους, αφού όντως τα τρία τραγούδια που επιλέχθηκαν είναι παρμένα από διαφορετικές περιόδους (νοηματικά και μουσικά να προσθέσω εγώ). Καταλαβαίνω να θέλουν να δουν τις δυνάμεις τους αλλά, λέω εγώ τώρα, αυτό το καταφέρνουν και με τα live που παρουσιάζουν κινητικότητα τελευταία. Επιπροσθέτως, εφόσον ξέρετε ρε παιδιά ότι οι πιουρίστες δε θα γουστάρουν και το βάρος θα πέσει σε νέα ψάρια εφόσον η τεχνολογία θα σπρώξει λίγο την φάση, τι το κυκλοφορείτε με αντίτιμο και σε μορφή EP με το patch δε ξέρω γω τι δώρο (και με ένα αισχρό εξώφυλλο που δεν τιμά την αισθητική της μπάντας). Τέλος το summarise υποτίθεται έγινε στο Dvd το οποίο ήταν και limited για κάποιο λόγο. Γενικά γιατί, γιατί, γιατί;

Θα μου πει κανείς ότι το βλέπω πιο σοβαρά απ’οσο πρέπει και θα έχει δίκιο, άλλωστε για τρία τραγούδια μιλάμε. Στην τελική δεν είναι και κανένα χάλι οι επανηχογραφήσεις, έχουν μια άλφα δυναμική και η μπάντα δεν φαίνεται ψόφια ούτε τίποτα τέτοιο. Απλά ρε παιδί μου λίγο αποπροσανατολισμένη; Εγώ προσωπικά ποτέ δεν βρίσκω λόγο επαναπροσδιορισμού μιας καλλιτεχνικής δήλωσης και στα όρια της μουσικής αυτό μεταφράζεται στο ''ρε φίλε μη τα πειράζεις, ότι έκανες έκανες, προχώρα''. Eμπορικές σκοπιμότητες θα ήταν λίγο ανούσιο να τις αναφέρουμε αν και δεν είναι αμελητέες εντελώς. Δεν διαθέτουν και καμιά τεράστια εμπορική επιρροή και δύναμη οι Amebix πάντως, ακόμα και αν επανήλθαν στο προσκήνιο με την αναβίωση του crust την δεκαετία που μας πέρασε. Τέλος πάντων, αυτά και συγνώμη που το κόβω έτσι αλλά τελειώσαμε. Ουφ.


Κώστας Χ.

http://www.amebix.net
http://www.profaneexistence.org

Δεν υπάρχουν σχόλια: